امروز چهارشنبه 26 اسفند 1388
Wednesday 17 March 2010
داخلی  »  يادداشت  »  نگاه ويژه

حسین شریعتمداری، مدیر مسوول روزنامه کیهان:

نقل قول احمدی نژاد از رهبری تحریف شده بود!

16 مرداد 1387 ساعت 2:04
جاي اين گلايه جدي از آقاي احمدي نژاد هست كه چرا نظر آقا را به طور مخدوش و متاسفانه تحريف شده، نقل كرده اند؟! چرا ايشان براي رسيدن به يك خواسته سياسي آنهم خواسته اي كه اين سوي و آن سوي آن تفاوت چنداني ندارد، از رهبر معظم انقلاب هزينه كرده اند؟ صرف نظر از اين كه نظر ايشان را هم مخدوش و غيرواقعي نقل كرده اند!
نقل قول احمدی نژاد از رهبری تحریف شده بود!

حسین شریعتمداری
مدیر مسوول روزنامه کیهان


براي نگارنده قلم زدن درباره آنچه امروز مي خواهم بنويسم سخت است و صد البته، ناگوار و تلخ. اما ماجراي ديروز مجلس شوراي اسلامي و نقل قول مخدوشي كه از تريبون خانه ملت پخش شد، كمترين ترديدي در ضرورت اين نوشته باقي نمي گذارد، چرا كه، وارونگي اين نقل قول، آگاهانه يا ناخودآگاه - و انشاءالله ناخودآگاه - درباره نظر كسي بود كه نه فقط مقتداي همه مردم ايران بلكه مراد همه ملت هاي مسلمان و نقطه اميد تمامي آزادگان و محرومان جهان است. بنابراين، انصاف آن است- و تكليف هم - كه واقعيت ماجرا بازگو شود تا «بر دامن كبرياش ننشيند گرد»، اگرچه نمي نشيند. 

ديروز در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي و در جريان رأي اعتماد به سه وزير پيشنهادي رئيس جمهور، نمايندگان موافق و مخالف، مطابق معمول و با استفاده از اختيارات قانوني خويش به اظهارنظر درباره وزيران پيشنهادي پرداختند. در اين ميان اظهارنظر مخالفان درباره يكي از نامزدها داغ تر از بقيه و با ارائه دلايلي مبني بر عدم صلاحيت ايشان، نظير مدرك دكتراي تقلبي يا جعلي! همراه بود كه نگارنده درباره صحت و سقم اين ادعا و برخي از ادعاهاي ديگر نظري ندارد، يعني چيزي نمي داند و موضوع بحث اين نوشته هم نيست. 

ديروز، برادر عزيزم جناب آقاي دكتر احمدي نژاد، رئيس جمهور محترم كه براي ايشان احترام فراواني قائل هستم در حالي كه براي دفاع از وزراي پيشنهادي خود پشت تريبون رفته بود، سخني از قول رهبرمعظم انقلاب درباره وزيران پيشنهادي نقل كرد كه نگارنده با اطلاع دقيقي كه از اصل ماجرا دارم، مي دانم و كمترين ترديدي ندارم كه متأسفانه اين نقل قول، مخدوش و غيرواقعي بوده است و با نظر ارائه شده از سوي رهبرمعظم انقلاب، تفاوتي نزديك به تناقض دارد و با عرض پوزش از آقاي احمدي نژاد بايد گفت در سخنان ديروز ايشان، نظر واقعي آقا تحريف شده بود، به گونه اي كه انگار رهبر معظم انقلاب

متأسفانه اين نقل قول، مخدوش و غيرواقعي بوده است و با نظر ارائه شده از سوي رهبرمعظم انقلاب، تفاوتي نزديك به تناقض دارد و با عرض پوزش از آقاي احمدي نژاد بايد گفت در سخنان ديروز ايشان، نظر واقعي آقا تحريف شده بود، به گونه اي كه انگار رهبر معظم انقلاب نه فقط با وزراي پيشنهادي آقاي احمدي نژاد موافقت كامل داشته اند، بلكه نمايندگان مجلس را براي دادن رأي بالا به آنها تشويق و ترغيب هم كرده اند!
نه فقط با وزراي پيشنهادي آقاي احمدي نژاد موافقت كامل داشته اند، بلكه نمايندگان مجلس را براي دادن رأي بالا به آنها تشويق و ترغيب هم كرده اند! 

بديهي است كه با اين نقل قول مخدوش قاطبه نمايندگان محترم مجلس كه خود را مطيع و مريد رهبرمعظم انقلاب مي دانند، چنانچه نگاه و نظر منفي داشته اند، آن را وانهاده و رأي مثبت مي دهند، مگر دو دسته. اول آنها كه از واقعيت نظر آقا باخبر بوده اند و دوم، نمايندگاني كه با بينش و منش رهبر معظم انقلاب آشنا بوده و به طور طبيعي - و البته هوشمندانه- نظر نقل شده را مخدوش و غيرواقعي ارزيابي كرده اند. 

آقاي احمدي نژاد در جلسه ديروز مجلس و به هنگام دفاع از وزراي پيشنهادي با اشاره به اين كه گفته مي شود احمدي نژاد اصرار بر اين سه گزينه داشته است و مقام معظم رهبري به علت اين اصرار با اين گزينه موافقت كرده اند، گفت؛ «مگر رابطه ما با مقام معظم رهبري اينگونه است؟ من خدمت آقا گفتم كه مي خواهم اين سه نفر را معرفي كنم، ايشان فرمودند چقدر شناخت داريد، ويژگي ها و سوابق را براي ايشان گفتم. ايشان نيز موافقت كردند و فرمودند برويد براي رأي آوري آنها تلاش كنيد»! 

متأسفانه و با عرض پوزش بايد گفت اين نقل قول با واقعيت انطباق ندارد. نگارنده از نظر آقا درباره دو تن از وزراي معرفي شده اطلاعي ندارد ولي نظر ايشان درباره يكي از سه وزير پيشنهادي با آنچه آقاي احمدي نژاد- احتمالا از روي فراموشي يا بي دقتي- نقل كرده اند متفاوت است. مطابق اطلاع دقيق و موثق نگارنده، آقا درباره يكي از سه وزير پيشنهادي نظر موافق نداده اند، بلكه فقط فرموده اند«مخالفتي ندارم». توضيح آن كه معمولا حضرت آقا در اينگونه موارد، سه نوع نظر مي دهند. «موافقت»، «مخالفت» و يا «مخالفتي ندارم». و بديهي است كه اين سه نوع نظر كاملا با يكديگر متفاوت بوده و هر يك مفهوم خاص و جداگانه اي دارند. بنابراين نقل قول آقاي احمدي نژاد كه «آقا موافقت كردند و فرمودند برويد براي رأي آوري آنها تلاش كنيد»! كاملا غيرواقعي و مخدوش است. چرا كه مفهوم «مخالفتي ندارم» با مفهوم «موافقم» تفاوت فراوان و تعيين كننده اي دارد چه رسد به اين كه فرموده باشند «برويد براي رأي آوري آنها تلاش كنيد»! 

بنابراين جاي اين گلايه جدي از آقاي احمدي نژاد هست كه چرا نظر آقا را به طور مخدوش و متاسفانه تحريف شده، نقل كرده اند؟! البته بعيد نيست كه آقا درباره دو وزير ديگر نظر مساعدي داشته اند - و نگارنده نمي داند- اما درباره يكي از آنان كه احتمالا نقل قول مخدوش رئيس جمهور نيز براي رأي آوري او بوده است، نظر آقا همان است كه گفته شد. اين نكته نيز گفتني است كه اگر نظر آقا همانگونه كه بود - يعني مخالفتي ندارم- نقل مي شد به يقين بسياري از نمايندگان با شنيدن اين نظر كه مفهومي كاملا متفاوت با نقل آقاي احمدي نژاد
جاي اين گلايه جدي از آقاي احمدي نژاد هست كه چرا نظر آقا را به طور مخدوش و متاسفانه تحريف شده، نقل كرده اند؟! چرا ايشان براي رسيدن به يك خواسته سياسي آنهم خواسته اي كه اين سوي و آن سوي آن تفاوت چنداني ندارد، از رهبر معظم انقلاب هزينه كرده اند؟ صرف نظر از اين كه نظر ايشان را هم مخدوش و غيرواقعي نقل كرده اند!
دارد، از رأي دادن به وزير مورد اشاره خودداري مي ورزيدند! 

نگارنده به وزير مورد اشاره ارادت دارد و بر اين باور است كه نظر آقا مبني بر اين كه «مخالفتي ندارم» اگرچه با «موافقم» تفاوت فراواني دارد به معناي نفي صلاحيت ايشان نيست، مثلا؛ كسي كه پزشك نيست نمي تواند مسئوليت يك بخش درماني در يك بيمارستان را بر عهده داشته باشد ولي بعيد نيست كه براي پست هاي ديگري، حتي مهمتر و تعيين كننده تر مناسب و لايق باشد، كه معمولا هست. ولي سخن در اين نوشته درباره صلاحيت ها و شايستگي هاي برادر مورد اشاره نيست، بلكه انتظاري منطقي از رياست محترم جمهوري در ميان است كه سنجيده و صحيح نقل قول كنند، آن هم از مراد همه مسلمانان يعني رهبر معظم انقلاب. 

و اما، گلايه ديگر از جناب آقاي احمدي نژاد كه كم اهميت تر از گلايه اول نيست، آن كه، چرا ايشان براي رسيدن به يك خواسته سياسي آنهم خواسته اي كه اين سوي و آن سوي آن تفاوت چنداني ندارد، از رهبر معظم انقلاب هزينه كرده اند؟ صرف نظر از اين كه نظر ايشان را هم مخدوش و غيرواقعي نقل كرده اند! چه كسي تاكنون ديده يا شنيده است كه حضرت آقا در اموري از اين دست دخالت كنند؟! مگر درباره وزراي كابينه آقاي هاشمي يا آقاي خاتمي رهبر معظم انقلاب نظر داده بودند و يا مگر وزراي كابينه آقاي احمدي نژاد با نظر آقا انتخاب شده اند؟! نهايت اين كه رؤساي محترم جمهور از ايشان نظري خواسته اند و پاسخ آن بزرگوار نيز يكي از سه «گزينه» پيش گفته بوده است. 

اگر اظهارنظر ديروز برخي از نمايندگان درباره مثلاً مدرك تحصيلي جعلي يا قلابي فلان وزير معرفي شده صحت داشته باشد- كه انشاءالله ندارد- آيا شايسته است از رهبر معظم انقلاب و قانونگراترين شخصيت نظام براي توجيه آن هزينه شود؟! 

بديهي است كه به عقيده نگارنده، دوران رياست جمهوري آقاي دكتر احمدي نژاد بعد از دوران رياست جمهوري آقا، مطلوب ترين بوده و هست و نگارنده بي ترديد براي دور دوم به عنوان يك شهروند معمولي به ايشان رأي خواهم داد و در ميان كساني كه احتمال كانديداتوري آنها مي رود كسي را شايسته تر از ايشان نمي شناسم، ولي ايشان كه بارها ارادت و پيروي خود از رهبري و حضرت امام(ره) را نشان داده اند بايد در مواردي از اين دست كه شرح آن رفت دقت و مراقبت بيشتري داشته باشند و اين كه «نازنيني تو ولي در حد خويش... الله الله پا منه ز اندازه بيش».... 

و بالاخره، از آنجا كه نقل قول غيرواقعي آقاي احمدي نژاد در كسب آراء وزير محترم مربوطه تاثير تعيين كننده اي داشته است، قانوني بودن رأي اعتماد مجلس به ايشان قابل ترديد است و به نظر مي رسد كه نياز به رأي گيري مجدد باشد. 

 منبع: کیهان

کد مطلب : 2183
ارسال اين مطلب به دوستان
ارسال اين مطلب به دوستان
دريافت فايل مطلب
دريافت فايل مطلب
نسخه قابل چاپ
نسخه قابل چاپ
آدرس ايميل :
     نمايش آدرس ايميل
نظر شما :
نظرات و پيشنهادات
1387-05-16 14:04

شما كه الحمدلله به يك سايت كاملاؤ ضد دولتي تبديل شديد(مثل مطالبه اي ها). امام آقايون منادي عدالت چرا جوابيه دفتر آقا را منتشر نمي كنيد كه حرف آقا با احمدي نژاد فرقي نداشته

1387-05-16 18:39

بايد ياد گرفت كه در پردازش اخبار و نقل قول خبرها دقت كامل انجام پذيرد آقاي شريعتمداري از كساني است كه داعيه اصول گراييش به هفت آسمان رسيده و چنان بر اين طلب ميكوبد كه حسابي برآن نيست. نبايد از حق گذشت كه در اين راه بسيار حركت كرده ولي از كسي كه داعيه اصول گرايي دارد و خود را مقيد به اصول اساسي اسلام ميداند اين گونه خدشه وارد ساختن به حيثيت يك مومن دور از ذهن است. آقاي شريعتمداري بايد دقت داشته باشند كه در جوابيه دفتر مقام معظم رهبري اين حرف آقاي شريعتمداري تكذيب شده و در واقع نشان از آن است كه ايشان از خود درآورده و با اين تهمت راهي را براي ديگران باز كرده است. در اين هنگامه اي كه براي مخالفت با رفتار احمدي نژاد در اين كشور رواج دارد بايد دقت كرد كه كمك حال ايشان بود نه آنكه تيغ بر روي او. بايد درنظر داشت كه مومن هر كسي كه باشد آبرويش همانند جانش محترم است. نكته اي كه قابل تامل است اين مورد ميباشد كه در ملاقات آقاي احمدي نژاد و رهبري معظم لفظ ملاقات خصوصي عنوان شده و در اين ملاقات كسي نميتواند حضور داشته باشد. طبق گفته دفتر مقام معظم پس جناب آقاي شريعتمداري بازي خورده و آب به آسياب ديگران ريخته است. ناراحت كردن طيف وسيعي از جامعه كه رئيس جمهور را از دروغ مبرا ميدانند با اين سخنان چگونه قابل جبران خواهد بود و آيا جناب اقاي شريعتمداري توان پاسخگويي در پيشگاه خدا را خواهد داشت؟ بايد در نظر داشت كه هيچگاه احمدي نژاد خود را براي گرفتن رأي اعتماد از مجلس خراب نخواهد كرد و به دروغ از قول رهبري نخواهد گفت زيرا اين مطلب اگر دروغ باشد رو خواهد شد و آبروي گوينده خواهد رفت پس لزومي براي بيان دروغ اصلا وجود ندارد. از همه اينها گذشته براي چه بايد ايشان دروغ بگويد ميخواهد آخرت خودش را به خاطر چه از دست بدهد؟ زيرا ايشان با گفتن اين دروغ در واقع مخالفت با اصول كرده است و از دايره اصول گرايي خود را خارج ساخته و اين كاملا از ذهن خارج است و امكان ندارد كه به خاطر يك موضوع بسيار كوچك كسي خود را خراب نمايد آنهم شخصيت دوم مملكت كه همه نگاهها به سوي اوست و دروغ هم به شخصيت اول مملكت برگشت داشته باشد. پس از بنيان با كمي دقت ميشد فهميد كه آقاي احمدي نژاد حقيقت را بيان داشته و اقاي شريعتمداري بازي خورده و در بازيهاي سياسي شكست خورده است. زيرا دين را زير پا گذارده و بر اساس دين عمل نكرده است. از اين حرفها كه بگذريم بر فرض اگر اين گونه كه آقاي شريعتمداري هم گفته بوده آيا اين روشي كه ايشان حركت كرده است صحيح است؟ از نگاه ديگر آيا ايشان در هنگام ملاقات خصوصي از جلسه خصوصي شنود داشته كه اينگونه قاطع حرف زده است؟ كه اگر اينگونه است بايد از ايشان توضيح خواست كه به چه جرأتي به جلسه خصوصي رهبري معظم و رئيس جمهور گوش فرا داده و در آن جلسه شنود گذاشته است؟ خلاصه كه آقاي شريعتمداري راهي به جز عذر خواهي از ملت ايران و ابتدا از خداي عالم ندارد و بايد عذر اين عمل خويش را در پيشگاه خداي عالم بخواهد و از آن ذات بي همتا به خاطر اين تهمت نابجا پوزش بطلبد./

1387-05-16 03:12

مهم تر از سياسي كاري، اصول است كه با اين انتخاب فنا گرديد. بايد متذكر شد حتي لائيك ها هم اصول را مهم تر مي داند. نكته ديگر نداشتن تشكيلات و منشور و مانيفست مشخص باعث گرديد هر ننه قمري ادعاي اصولگرايي كند و اين شد كه مي بينيد.

1387-05-16 10:09

به گمانم دوستان كمي عجله ميكنند. كردان را نمي شناسم ولي هر چه گشتم نتوانستم چيز منفي درباره وي به دست آورم به جز معاونت لاريجاني. از طرف ديگر از توانايي او در جمع و جور كردن وضع بهم ريخته مالي صداوسيما محسنان شنيدم. ابراز خصومت شديد افرادي مثل آقايان حسينيان و شريعتمداري آدم را به شك مي اندازد كه چرا اين همه عصباني هستند. البته آن مدرك اعطايي آكسفورد اگر درست باشد جاي سوال جدي است ولي مگر خود اين آقايان چگونه و با چه روشهايي بالا كشيده شدند؟‌

1387-05-16 02:27

به خدا بغض همه وجودم رو گرفته... نمي دونم چيكار بايد بكنيم... يكي يكي آرزوهام و آرمانهايي كه در وجود و عملكرد احمدي نژاد مجسم مي ديدم و دنبال مي كردم داره جلوي چشمام به باد ميره... آخه چرااااااااااااااااااااااا؟ دكترررر چرررررررررررررررررررررا؟ چرا داري ايم جوري ميشي؟؟؟؟ بيا برگرد به همون روزاي اول! همون روزايي كه به هيچ كس باج نمي دادي... بيا دوباره احمدي نژاد محبوب و قلباي بچه حزب اللهي ها باش... بزار دولتت شكست بخوره ولي مرد باش و ژاي حرفايي كه زدي وايستا... بزار تو تاريخ بعد از جنگ يك دوره فقط يك دوره خاطره خوش دوران انقلابي و آرماني بمونه... خرابش نكن دكتررررررررررررررررررررررررررر! تو رو به روح امام برگررررررررررررد! داريم از بغض خفه ميشيم! تا كي برزيم تو خودمون... اي خدا خودت يه كاري بكن...

12